Cum au aparut exercitiile pilates si ce principii stau la baza lor

Exercitiile fizice reprezinta un pilon important al sanatatii. De aceea este bine sa incorporezi in stilul tau de viata o varietate de exercitii pentru a pune organismul in miscare. Expertii in fitness recomanda ca exercitiile pe care le faci sa imbine stretching-ul si flexibilitatea cu exercitii cardio de intensitate ridicata.

Pilates sunt o forma de exercitii care iti vor imbunatati flexibilitatea, iti vor intari musculatura si iti vor aduce numeroase beneficii psihologice.
Istoria exercitiilor Pilates
Aceste exercitii au fost dezvoltate de catre Joseph Pilates cu dorinta de a le oferi oamenilor posibilitatea de a avea un corp dezvoltat uniform si de a realiza o uniune a mintii, corpului si spiritului.   Exercitiile Pilates au aparut in Germania, ulterior au ajuns in UK si apoi au fost adoptate si de catre americani. Acestea au devenit populare la inceput printre dansatori, ei folosindu-se de pilates pentru a se recupera dupa diverse accidentari si pentru a le preveni ulterior.

Principii ce stau la baza exercitiilor Pilates
Exercitiile sunt adesea efectuate intr-o anumita ordine, de multe ori par a fi simple, dar solicita un mare control si o precizie pentru a le duce la bun sfarsit. Desi sunt solicitante, totusi nu sunt atat de solicitante ca alte tipuri de exercitii fizice. Pilates se bazeaza pe 6 principii:

Concentrarea
Concentrarea si conexiunea corp-minte reprezinta nucleul exercitiilor Pilates si al beneficiilor pe care le vei simti. Focalizarea se face asupra pozitiei corpului si a partilor care se misca.

Nu este suficient doar sa treci prin aceste exercitii, ci sa reusesti sa iti relaxezi mintea pentru a te conecta la fiecare particica a corpului.
 

Controlul

Un control precis asupra miscarilor este ceea ce diferentiaza Pilates de alte tipuri de exercitii si este motivul pentru care multi dansatori  prefera aceasta activitate. Filosofia exercitiilor Pilates este ca daca vrei ca acestea sa aiba efect, mintea trebuie sa controleze corpul. Un control eficient si o postura adecvata vor aduce rezultate eficiente.

Precizia
Succesul Pilates depinde de pozitia corpului in concordanta cu alte parti ale acestuia. Precizia va preveni accidentarile in timpul exercitiilor si va creste capacitatea muschilor de a memora miscarile.

Respiratia
Exercitiile profunde si controlate ale respiratiei diafragmatice imbunatatesc circulatia sangelui si este extrem de importanta pentru a efectua miscarile in mod corect.

Fluiditatea
Miscarile fluide asigura tranzitia intre seturile de exercitii. Prin dezvoltarea gratiei si a fluiditatii se va intari musculatura, echilibrul corpului si se vor imbunatati conexiunile neuromusculare.

Centrul
In pilates, centrul organismului (abdomenul, partea lombara si soldurile) sunt centrul de control al puterii si toata energia porneste din acest loc. Faptul ca te focalizezi pe centrul organismului te ajuta sa iti calmezi mintea si spiritul.

Exista niste motive bune pentru care din ce in ce mai multe persoane sunt interesate de Pilates. Este un mod eficient de a te pastra in forma si a avea un corp echilibrat, plus iti aduce o liniste mentala si relaxare totala.
Copyright©2014 Shape.Art.Pilates.Studio.
Toate drepturile rezervate.
Termeni si conditii.